рефераты
рефераты рефераты
 логин:   
 пароль:  Регистрация 

МЕНЮ
   Архитектура
География
Геодезия
Геология
Геополитика
Государство и право
Гражданское право и процесс
Делопроизводство
Детали машин
Дистанционное образование
Другое
Жилищное право
Журналистика
Компьютерные сети
Конституционное право зарубежныйх стран
Конституционное право России
Краткое содержание произведений
Криминалистика и криминология
Культурология
Литература языковедение
Маркетинг реклама и торговля
Математика
Медицина
Международные отношения и мировая экономика
Менеджмент и трудовые отношения
Музыка
Налоги
Начертательная геометрия
Оккультизм и уфология
Педагогика
Полиграфия
Политология
Право
Предпринимательство
Программирование и комп-ры
Психология - рефераты
Религия - рефераты
Социология - рефераты
Физика - рефераты
Философия - рефераты
Финансы деньги и налоги
Химия
Экология и охрана природы
Экономика и экономическая теория
Экономико-математическое моделирование
Этика и эстетика
Эргономика
Юриспруденция
Языковедение
Литература
Литература зарубежная
Литература русская
Юридпсихология
Историческая личность
Иностранные языки
Эргономика
Языковедение
Реклама
Цифровые устройства
История
Компьютерные науки
Управленческие науки
Психология педагогика
Промышленность производство
Краеведение и этнография
Религия и мифология
Сексология
Информатика программирование
Биология
Физкультура и спорт
Английский язык
Математика
Безопасность жизнедеятельности
Банковское дело
Биржевое дело
Бухгалтерский учет и аудит
Валютные отношения
Ветеринария
Делопроизводство
Кредитование



Главная > Другое > Mathematics as a science

Другое : Mathematics as a science

Mathematics as a science

Mathematics as a science

Mathematics as a science, viewed as a whole, is a collection of branches.

The largest branch is that which builds on the ordinary whole numbers, fractions, and irrational numbers, or what, collectively, is called the real number system.

Arithmetic, algebra, the study of functions, the calculus, differential equations, and various other subjects which follow the calculus in logical order are all developments of the real number system.

This part of mathematics is termed the mathematics of number.

A second branch is geometry consisting of several geometries.

Mathematics contains many more divisions.

Each branch has the same logical structure: it begins with certain concepts, such as the whole numbers or integers in the mathematics of number, and such as point, line and triangle in geometry.

These concepts must verify explicitly stated axioms.

Some of the axioms of the mathematics of number are the associative, commutative, and distributive properties and the axioms about equalities.

Some of the axioms of geometry are that two points determine a line, all right angles are equal, etc.

From the concepts and axioms theorems are deduced.

Hence, from the standpoint of structure, the concepts, axioms and theorems are the essential components of any compartment of mathematics.

We must break down mathematics into separately taught subjects, but this compartmentalization taken as a necessity, must be compensated for as much as possible.

Students must see the interrelationships of the various areas and the importance of mathematics for other domains.

Knowledge is not additive but an organic whole and mathematics is an inseparable part of that whole.

The full significance of mathematics can be seen and taught only in terms of its intimate relationships to other fields of knowledge.

If mathematics is isolated from other provinces, it loses importance.

Список литературы

Для подготовки данной работы были использованы материалы с сайта http://matfak.ru/






Информационная Библиотека
для Вас!



 

 Поиск по порталу:
 

© ИНФОРМАЦИОННАЯ БИБЛИОТЕКА 2010 г.